Tak Sangka Kawan Aku Seorang Pemurah

Posted by

Sempena cuti Ahad aku dan seorang rakan yang dianggap biol oleh rakan2 lain merayau di ibu kota KL,iyala kita orang bukanya mempunyai simpanan kewangan banyak dan sukarlah untuk melancung keluar negara,sedangkan dalam negara sendiri tak lepas.

Kawan akau ni memang tidak disenangi oleh rakan-rakan lain disebabkan suka dia suke mengamok tak tentu pasal

Aku pula jenas buat tak tahu sebab dah tahu perangai dia camtu,jadinya dia lebih akrib dengan akau daripada rakan-rakanya yang lain.

Apa yang aku nak cerita,kawan aku ni seorang pemurahmbila tengok sahaja orang cacat cari makan dalam tong sampah dia cepat-cepat gi tanya,dan sanggup keluarkan duit poket pegi beli nasi bungkus untuk kami termasuk orang cacat tersebut.

Kami sama-sama makan bersela di kaki lima tidak jauh dengan bangunan  Wisma Yakin yang tidak jauh juga dengan Masjid india.

Kami sama2 menikmati juadah berlauk ayam goreng dan meneguk air kosong,epas itu hisap rokok pula,sebelum kami beredar,kawan aku yang dianggap biol itu mengulurka RM100 bersama dengan sebungkus rokok dunhill.

Aku lihat orang meskin itu mennagis dan berkata,'terima kasih membantu saya,duit ni saya nak pegi neli ubat untuk kaki.tambahnya lagi ,dah 10 tahu dia tak pegang duit RM100 sekeping,
Moralnya setiap kekurang yang ada pada diri seseorang pastinya ada kelebihan.



FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 6:15 PTG

0 ulasan:

Catat Ulasan